Friday, November 09, 2007

Ferie til Bali

Jeg havde jo længe planlagt en tur til Bali for at besøge min datter og svigersøn, som jo bor der omkring, men pga sygdom var det usikkert om jeg kunne tage af sted, men min altid søde veninde vågnede jo op til noget godt, så hun, hendes piger og jeg besluttede at det var vist fint.
Jeg fløj først til London hvor jeg overnattede hos Marion, Idas svigermor, som jeg ikke havde mødt før. Vi fortsatte næsten da med mange times flyvning og strikning, jeg havde taget plastik børnestrikkepinde med og lavede et dominomønster til bluse, hvor der også skal et bærestykke.
Vi havde 3 vidunderlige uger første uge rejste vi rundt og så 3 byger i Bali, derefter tog vi til Gili T, en ø uden motorkørertøjer og 7 km i omkreds, den var bare så herlig, sol, sand, varme og ingen smerter i ledene.Der var ret tørt på øen, vi oplevede to gange en halv times regn, det var første gang i et år.Den største oplevelse for mig var som sædvanlig dykning, det er bare så lækkert at flyde vægtløs rundt i vandet og se på alle de flotte fisk og koraller, jeg kan ikke blive træt af det.
Her er vi på vej ud på havet. Det er Marion ved siden af mig.
Vi mødte så mange fantastiske koraller det slet ikke var til at tro, det er dejligt Ida har hået undervandshus til sit kamera.Omkring Gili T var det vildt mange skildpadder og de ville gerne foreviges, på det sidste dyk vi havde mødte vi 11 på en time Marion havde ikke prøvet at dykke før og blev også begejstret. Ida og Nick blev hyret til at arbejde et par dage i 2 forskellige dykkershops, de er på udkik efter en sted de kan købe og der var faktisk en til salg på øen, planerne er vist at tage tilbage dertil og få job i den til salg og finde ud af stedet udefra, der ville jeg godt have dem, et fedt sted at holde ferie.

Jeg kan ikke huske hvad den her tykmavede fætter hed men den var meget stor og sød.
Selv Nemo fandt vi
Ida og jeg fulgtes af hele tiden, det er Ida der smilerForuden at dykke gik vi også mange ture, shoppede og snakkede, det var meget hårdt for mig at klare 3 uger på engelsk, når jeg var alene med Marion huskede hun at tale langsomt og kunne forklare på flere måder, men når vi alle var sammen stod jeg ofte af, inden jeg havde tænkt over 1. sætning var de andre nået 5 frem. Ida og jeg tog også nogle snak på dansk, der er jo lige nogle måneder at indhente.
Vores hotel var helt fint, vi havde eget bad og en vifte, det kostede omkring 40 kr pr nat incl morgenmad
Der var mange katte på øen, de var så indavlede at de stort set alle havde deforme haler, de fleste levede bare for sig selv og tikkede mad på resturanterne
.

6 Comments:

Blogger nettie said...

Hold da magle Sus, hvor ser der lækkert ud. Det ser ud til at du har haft en dejlig tur og rigtig lækre billeder. KH nettie
Velkommen hjem !!!!

10:41 AM  
Blogger Laila-H said...

Åhhh hvor ser det lækkert ud. Jeg kan sørme godt forstå, du gerne vil, at de skal slå sig ned der, så du kan komme på ferie igen

12:52 PM  
Blogger Kludemutter said...

Godt du kom afsted Sus, det var dig velondt efter den svære tid du har været igennem.Så kan du lidt igen.Vi sidder her og savler over dykker billederne, Lars er svært misundelig ;D

2:46 AM  
Blogger Mette H. said...

Godt du kom afsted. Hold da fast hvor ser det dejligt ud. Jeg er slet ikke misundelig, kun lidt. Du fortjener det.

2:42 AM  
Blogger Sus said...

tak for alle jeres hilsner, det var også bare en så dejlig tur og fint at komme væk fra hele menageriet

11:11 AM  
Blogger Christa said...

Det er jo helt tydeligt at se, at det har været en super oplevelse!
Lækre billeder!!
Jeg er ret imponeret over alt det du har klaret i ferien - du er en sej pige Sus!!
Knus fra Christa

6:14 AM  

Post a Comment

<< Home