Sunday, December 10, 2006

Brug dit garnlager


Jeg meldte mig i torsdags til at være med på brug dit garnlager, jeg er heller ikke kunne komme på bloggen endnu men det skal nok komme, til gængæld har jeg prøvet at tælle lidt op og taget billeder,
Jeg prøvede sådan løseligt at regne sammen, det blev omkring 17 kg, det glædelige er at det hele er gode garner, der er hør, bommuld, blanding af disse, en stor mængde uld, lige fra Kauni og Uruguay til lækker lammeuld og merino i forskellige tykkelse, der var jo også noro til en trøje, og meget anden, så dropede jeg at tælle alm bommuldsgarn, stigegarn og andre enkeltnøgler der er dukke op på parcellen uden jeg helt ved hvordan.

Jeg har faktisk arbejdet meget i garn på det sidste, for jeg hørte om flere der havde haft møl, så den sidste måndes tid har jeg frosset garnet i mindre portioner og derefter gemt meget af det ned i plastikboxe, der er mølsikre, jeg er hel sikker på sokkegarn er mølbehandlet.

Da jeg kom nedenunder så jeg jo lige den og den og den kurv, og så lige hvad jeg har købt i Estland i sommer, så det blev til et billede mere og på den anden side af 20 kg.
Jeg spurgte efter optællingen Per, min mand, hvor meget han troede jeg havde og efter et lynkursus i nøgle og bundtestørrelser forslog han 50 kg, da jeg sagde nej kun 20, kom det nåå det er da ikke så meget, har han ikke dejlig indstilling?

Mit løfte er ingen indkøb i et år til 10 dec 2007, og prøve at beggrænse mig på Strikkefestivallen, garnlager må kun øges hvis jeg får gaver eller spinder noget af de mellem 12 og 15 kg tops jeg har liggende, jeg må heller ikke købe uld. Basta

1 Comments:

Blogger hanneb said...

Hi hi, det kan man da kalde et garnlager. Jeg syntes jeg havde meget, men jeg har jo ingenting, kan jeg se. Så det er godt jeg ikke har meldt mig til garnstop.
God strikkelyst. Hilsen Hanne

6:04 AM  

Post a Comment

<< Home