Sunday, May 07, 2006

Nu har jeg gjort mit eget garn!

Nu har jeg lidt lært at spinde, jeg har i hvert fald frembragt 100 g garn på rokken, jeg startede med vejledning fra Uldkredsen på Vestfyn, og begyndte - med effektgarn, og synes det var meget svært.

I sidste uge var jeg på
besøg hos Kathe til en vildt fantastisk dag, hvor jeg følte at jeg fik styr på en del, mit garn knækkede ikke hele tiden og jeg kunne spinde i længere tid af gangen, godt nok ujævnt, men det hang sammen. Kathe fik også justeret og smurt rokken mere en jeg selv og de vestfynske ulddamer havde gjort, så den blev også meget nemmere at træde. Kathe fik også ødelagt min selvtillid lidt igen ved at vise mig short draw, :-)), og jeg øver mig stadig.

Jeg har spundet med Leister, Merino i både grå, lys og lidt mere brunlig, så mit garn er blevet meleret, hårdt spundet, løst spundet, fluffy, over og under spundet, ja jeg tror det indenholder alle aspekter, men det er mit første garn og jeg har en tyrkertro på at øvelse gør mester.


















Efter besøg hos Kathe har jeg fået ombygningssæt til rokken så jeg kan vælge om den skal være enkeltsnors eller dobbeltsnors, så det vil jeg skifte om og se om tingene går lettere med en enkeltsnorsrok.

1 Comments:

Blogger The Silent Knitter said...

Tillykke med dine "premieregarner" - de ser da flotte ud - måske du medbringer dem til næste gang vi mødes til strik-in, så jeg kan gramse lidt ;-)
Mange hilsner fra en netop "løsladt" Hanne V

3:44 AM  

Post a Comment

<< Home